Naše sny ovplyvňuje množstvo faktorov, ktoré na nás vplývajú nielen cez deň ale aj v noci. Vedeli ste, že príjemná vôňa vo vašej spálni môže zlepšiť kvalitu vášho spánku?
Napríklad šírenie levanduľovej vône v spálni preukázalo upokojujúci efekt a hlbší spánok u mužov aj žien. Štúdia na Wesleyan University potvrdila, že levanduľa má účinok ako jemné neškodné sedatívum, a preto sa môže využívať na podporu hlbokého spánku. Dôkazom zlepšenia hlbokého spánku bolo, že ľudia zapojení do experimentu na Wesleyan University sa cítili oveľa viac sviežo po noci strávenej s vôňou levandule.
Vedci z Nemecka skúmali vplyv vôní na obsah snov. A zistili, že rôzne špecifické vône a pachy môžu naozaj ovplyvniť ich obsah.
Vedci urobili jednoduchý experiment. Účastníkov experimentu rozdelili na dve skupiny. Prvú skupinu vystavili počas spánku pachu pokazených vajec a druhú skupinu naopak vôni ruží. Osoby po skončení experimentu referovali, že pod vplyvom pachu pokazených vajec sa zobúdzali na negatívne sny, priam až nočné mory. Vôňa ruží naproti tomu vyvolala skoro u všetkých pozitívne a príjemné sny.
Tento experiment prvýkrát dokázal, že náš mozog počas spánku naozaj reaguje na rôzne pachy, či už sú príjemné alebo nie.
Vône a pachy vo vašej spálni môžu mať priamy vplyv na kvalitu vašich snov.
Pre pokojný a kvalitný spánok by ste mali spať v miestnosti s príjemnými prírodnými vôňami. Okrem už spomínanej levandule môžete použiť aj:
Nezabúdajte, pokojný spánok = kvalitný deň.
Zdroje: vanwinkles.com; marieclaire.co.uk
Komparatívna štúdia antivírusových účinkov vybraných esenciálnych olejov
Predstavte si letný večer, ktorým sa nesie vánok sladkej a exotickej vône jazmínu. Táto biela kvetina je pestovaná pre svoju krásu a nezameniteľnú vôňu.
Ktoré vône si spojíte s chladom? Je ním akurát tak dym z komína? Studený deň vonia inak ako horúci, ktorý je plný intenzívnych vôní ako: letný dážď či pokosená tráva.
Pomocou aroma marketingu je možné pozitívne ovplyvňovať správanie vašich zákazníkov, zvýšiť produktivitu vašich zamestnancov a vytvárať kladné a dlhodobé emócie spojené s vašou značkou.