Finančné inštitúcie, kancelárie, eventy a konferencie

Prevoňanie priestorov vie oveľa viac. Vie nás ovplyvniť, motivovať, zlepšiť náladu, pripomenúť si krásne spomienky, či dokonca meniť správanie.

Možno, že si to celkom neuvedomujeme, ale funguje to spoľahlivo. Naše podvedomie disponuje energiou a schopnosťami, ktoré nás vedú k cieľom. Reklama a marketing najčastejšie cielia na zrak a sluch, ale dôležitým, a pritom nedoceneným zmyslom je práve čuch.

Pritom oveľa ťažšie je zablokovať čuch, ako vizuálne alebo zvukové vnemy. Navyše je dokázané, že vôňa má silnú väzbu na pamäť a pocitové väzby k určitým veciam, skúsenostiam, zážitkom - a to dlhodobo. Na tom stavia marketing vôní, čiže aroma marketing. Jednoducho povedané: marketing, ktorý sa zaoberá a ponúka techniky predaja, ako vďaka vôňam predávať a zarobiť viac.

Ako to všetko funguje?

Rad vecí, ktoré v aroma marketingu fungujú, sú založené na úplne prirodzených chodoch nášho organizmu, vedomia, práce mozgu a pocitoch. Poznať pocity, zmapovať a využiť poznatky o nich, povzbudzovať a vyvolávať spomienky, o to sa snažia odborníci na vône už niekoľko rokov. Vyvolanie pozitívnych emócií, či už priamo alebo nepriamo, predstavuje zásadný spôsob na dosiahnutie obchodného úspechu.

Potvrdzuje to rad globálnych výskumov v oblasti aroma marketingu, od renomovaných inštitúcií a špecializovaných firiem. Výskum prináša rad detailných poznatkov o vôňach a ľudskom správaní a ponúka aj rad návodov, ako v tejto oblasti uspieť.

Príjemné emócie pri dlhom čakaní

Prvý dojem je veľmi dôležitý. Obzvlášť pri inštitúciách, v ktorých príjemná vôňa pri vstupe vzbudzuje v klientoch vyššiu mieru dôveryhodnosti v danú inštitúciu a jej služby.

Napríklad vrcholový manažment Ocean Bank (s 21 pobočkami v Broward a Dade na Floride) má pre svoje pobočky "Signature Smell", ktorý má aj vhodné pomenovanie - Ocean Blue. Marketingový riaditeľ Cheryl Rees povedal, že banka skúša na svojich zákazníkov aj voňavé kryty, šekové knižky a perá.

Okrem dôveryhodnosti je dôležitým faktorom aj to, ako daná vôňa vplýva na správanie vašich klientov. Preto je veľmi dôležité zvoliť vhodnú vôňu, ktorá je jemná a prirodzená. Niektoré naše vône vplývajú na klientov upokojujúco, čo je veľmi dôležité, ak si napríklad musia vystáť dlhší rad.

Voňavé prostredie kancelárií

Aroma Marketing pre vás vytvorí koncept presne podľa vašich požiadaviek. Okrem klientských priestorov je vhodné používať vybrané vône aj na zvýšenie produktivity vašich zamestnancov. Napríklad aromatizovanie kancelárií mätou priepornou je zaručeným zlepšovákom nálady a navodzuje pocit šťastia. Dokáže tak zamestnancov povzbudiť a nakopnúť tým správnym smerom.

Príjemné prostredie eventov a konferencií

Prostredie eventov a konferencií by malo byť príjemné a hostia by z týchto udalostí mali odchadzať s pozitívnymi emóciami či novými uzavretými spoluprácami. Chcete vašich klientov, partnerov alebo zákazníkov prekvapiť niečím, na základe čoho si vás zapamätajú? Potrebujete spropagovať váš produkt pred potencionálnymi zákazníkmi? Použitie vhodnej arómy dokáže u človeka zvýšiť jeho koncentráciu a vnímanie a zvyšuje kvalitu prostredia. Na tieto udalosti sa najviac hodia povzbudivé vône ako sú mäta, citrón, levanduľa alebo santalové drevo.

Zaujali sme vás?

Pomocou Aroma marketingu je možné pozitívne ovplyvňovať správanie vašich zákazníkov, zvýšiť produktivitu vašich zamestnancov a vytvárať kladné a dlhodobé emócie spojené s vašou značkou.