Čuchové logo

Návrh čuchového loga je umenie spojiť firemnú identitu, marketingovú komunikáciu, hodnoty spoločnosti a cieľovú skupinu do vône, ktorá podfarbuje tieto hodnoty.

Na to, aby ste si zákazníka získali, je potrebné zaujať všetky jeho zmysly. A práve vône majú jednu z najdôležitejších úloh, pretože v nás zanechávajú nielen spomienky ale aj emócie a dokonca dokážu ovplyvňovať správanie. Bolo len otázkou času, kedy prenikne vôňa na marketingový trh.

Čuchové logo je výkonným nástrojom, ktorý pomáha predajcom vytvoriť u klientov emocionálnu väzbu k značke a spoločnosti.

Vedeli ste, že...

Fakty a zaujímavosti o tom, prečo je pre značku dôležité mať vlastné čuchové logo

Vedeli ste, že si pamätáme:

Pamätáme si až 35 % z toho, čo cítime. Ak má vaša značka vlastné čuchové logo, zákazníci si ju lepšie zapamätajú

Jednou z najzaujímavejších činností u nás v Aroma marketingu je teda práca na tzv. olfactive brandingu, návrhu a vývoji čuchového loga, pre našich klientov z komerčného aj obchodného prostredia. 

Čuchové logo je vôňa na zakázku, ktorá odráža celkový image značky. Je to špecifická vôňa, s ktorou dosiahnete tie najlepšie výsledky z pohľadu komunikácie a budovania vzťahu so zákazníkom.

S čuchovým logom pomáhame našim klientom vytvoriť niečo, vďaka čomu si ich zákazníci lepšie zapamätajú a posilní to ich značku, produkt či službu. Navyše, vhodná vôňa prinesie okrem lepšej zapamätateľnosti aj vhodný mix pozitívnych účinkov a emocionálnych prepojení, ktoré potrebujete dosiahnuť.

Pre vašu značku vytvoríme jedinečnú čuchovú identitu 

Jednoduchá ukážka, ako sa čuchové vnemy dostávajú cez limbický systém v mozgu

 

Nalaďte vašich zákazníkov použitím správnej vône, aby sa viac zaujímali o vašu ponuku. Narozdiel od vizuálnej reklamy, ktorú vie ľudský mozog jednoducho odignorovať, to, čo zacítime sa nám dostáva priamo do limbickej časti mozgu a spôsobuje okamžitú reakciu na čuchový podnet.

Návrh čuchového loga je premyslený proces, ktorý prebieha v ôsmich krokoch

  1. Analýza požiadaviek klienta, vysvetlenie procesu tvorby čuchového loga a návrh prvých odporúčaní.
  2. Vstupná konzultácia a sumarizácia vstupných požiadaviek s expertmi v oblasti neuromarketingu, psychológie, interiérového designu a aromachológie.
  3. Štúdia s návrhom vhodných raw ingredients (zložiek vône) podľa významu a účinku a vhodne zvolenej kombinácie vonných zložiek.
  4. Príprava vzoriek v laboratóriu (pozn. laboratórium disponuje cca 3 000 zložkami, z ktorých sa dajú miešať vône).
  5. Prezentácia namiešaných vzoriek čuchového loga + pripomienkovanie.
  6. Výroba vonných náplní na účely testovania.
  7. Inštalácia zariadení a zaškolenie personálu. 
  8. Vyhodnotenie výsledkov. Zavedenie dlhodobého aroma marketingu na prevádzkach.

Inšpirujte sa svetovo známymi značkami

Today Show

Firma Prolitec vytvorila čuchové logo pre Today Show. Najskôr si vypýtali zoznam slov, ktoré show najviac vystihujú. Boli to slová: svieža, jasná, dobre načasovaná, rodinná. Sviežu vôňu najviac evokujú citrusové tóny. Jasné farby najlepšie charakterizujú rôzne kvetinové tóny a rodinnú atmosféru vystihuje žltohnedá hrejivá aróma. Výsledná vôňa “Today Show” bola namiešaná z citrusov (sviežosť, optimizmus, nový deň), trávy, lekna, frézie, konvalinky, drevitej vône a jantárových tónov.

Thomson Hotels

Brandingová firma 12.29 vytvárala vôňu pre sieť hotelov Thompson Hotels až 6 mesiacov. Požiadavkou bolo vytvoriť pútavú vôňu, ktorá bude vyvolávať pocit ponárania sa do ošúchaného koženého gauča s pohárikom škótskej whisky v ruke. Firma sa pri konzultácii s exekutívcami hotelov najskôr opýtala na opis farieb a textúr reprezentujúcich ich značku. Reprezentujú ju farby - baklažánová a čierna a textúry - luxusný zamat, ošúchaná koža a zrkadlové povrchy. Následne sa pustili do hľadania zodpovedajúcich vôni pre ich čuchové logo. Ukázalo sa, že zamat evokuje vôňu balzamu a mokrej zeme, zrkadlové povrchy eveokuje vôňa uhorky a muškátu, no a koža je koža.

Ford Motor Co. Lincoln 

V rámci rebrandingu firma Lincoln vynaložila úsilie a tiež sa rozhodla posilniť svoju identitu značky u zákazníkov vlastnoručným podpisom v podobe vône. Vôňa ich čuchového loga vyžaruje luxus a teplo a je rozptýlená cez ventilačné systémy vo vybraných showroomoch. Obsahuje vône zeleného čaju, ktoré povzbudzujú naše zmysly, jazmín a tonka v nás zasa evokujú pohodu. 

Zaujali sme vás?

Pomocou aroma marketingu je možné pozitívne ovplyvňovať správanie vašich zákazníkov, zvýšiť produktivitu vašich zamestnancov a vytvárať kladné a dlhodobé emócie spojené s vašou značkou.