Návrh čuchového loga je umenie spojiť firemnú identitu, marketingovú komunikáciu, hodnoty spoločnosti a cieľovú skupinu do vône, ktorá podfarbuje tieto hodnoty.
Na to, aby ste si zákazníka získali, je potrebné zaujať všetky jeho zmysly. A práve vône majú jednu z najdôležitejších úloh, pretože v nás zanechávajú nielen spomienky ale aj emócie a dokonca dokážu ovplyvňovať správanie. Bolo len otázkou času, kedy prenikne vôňa na marketingový trh.
Čuchové logo je výkonným nástrojom, ktorý pomáha predajcom vytvoriť u klientov emocionálnu väzbu k značke a spoločnosti.
Jednou z najzaujímavejších činností u nás v Aroma marketingu je teda práca na tzv. olfactive brandingu, návrhu a vývoji čuchového loga, pre našich klientov z komerčného aj obchodného prostredia.
Čuchové logo je vôňa na zakázku, ktorá odráža celkový image značky. Je to špecifická vôňa, s ktorou dosiahnete tie najlepšie výsledky z pohľadu komunikácie a budovania vzťahu so zákazníkom.
S čuchovým logom pomáhame našim klientom vytvoriť niečo, vďaka čomu si ich zákazníci lepšie zapamätajú a posilní to ich značku, produkt či službu. Navyše, vhodná vôňa prinesie okrem lepšej zapamätateľnosti aj vhodný mix pozitívnych účinkov a emocionálnych prepojení, ktoré potrebujete dosiahnuť.
Nalaďte vašich zákazníkov použitím správnej vône, aby sa viac zaujímali o vašu ponuku. Narozdiel od vizuálnej reklamy, ktorú vie ľudský mozog jednoducho odignorovať, to, čo zacítime sa nám dostáva priamo do limbickej časti mozgu a spôsobuje okamžitú reakciu na čuchový podnet.
Today Show
Firma Prolitec vytvorila čuchové logo pre Today Show. Najskôr si vypýtali zoznam slov, ktoré show najviac vystihujú. Boli to slová: svieža, jasná, dobre načasovaná, rodinná. Sviežu vôňu najviac evokujú citrusové tóny. Jasné farby najlepšie charakterizujú rôzne kvetinové tóny a rodinnú atmosféru vystihuje žltohnedá hrejivá aróma. Výsledná vôňa “Today Show” bola namiešaná z citrusov (sviežosť, optimizmus, nový deň), trávy, lekna, frézie, konvalinky, drevitej vône a jantárových tónov.
Thomson Hotels
Brandingová firma 12.29 vytvárala vôňu pre sieť hotelov Thompson Hotels až 6 mesiacov. Požiadavkou bolo vytvoriť pútavú vôňu, ktorá bude vyvolávať pocit ponárania sa do ošúchaného koženého gauča s pohárikom škótskej whisky v ruke. Firma sa pri konzultácii s exekutívcami hotelov najskôr opýtala na opis farieb a textúr reprezentujúcich ich značku. Reprezentujú ju farby - baklažánová a čierna a textúry - luxusný zamat, ošúchaná koža a zrkadlové povrchy. Následne sa pustili do hľadania zodpovedajúcich vôni pre ich čuchové logo. Ukázalo sa, že zamat evokuje vôňu balzamu a mokrej zeme, zrkadlové povrchy eveokuje vôňa uhorky a muškátu, no a koža je koža.
Ford Motor Co. Lincoln
V rámci rebrandingu firma Lincoln vynaložila úsilie a tiež sa rozhodla posilniť svoju identitu značky u zákazníkov vlastnoručným podpisom v podobe vône. Vôňa ich čuchového loga vyžaruje luxus a teplo a je rozptýlená cez ventilačné systémy vo vybraných showroomoch. Obsahuje vône zeleného čaju, ktoré povzbudzujú naše zmysly, jazmín a tonka v nás zasa evokujú pohodu.
Pomocou aroma marketingu je možné pozitívne ovplyvňovať správanie vašich zákazníkov, zvýšiť produktivitu vašich zamestnancov a vytvárať kladné a dlhodobé emócie spojené s vašou značkou.