Nemôžeme pochybovať o tom, že ak zacítime vôňu práve dopečeného koláča, dostaneme na neho automaticky chuť.
Okrem toho, že nám môže čuch prebudiť chuťové poháriky, ľahko ich môže aj ukludniť. Niektoré vône potravín môžu potláčať náš hlad.
V štúdii nemeckého výskumného centra pre potravinovú chémiu sa zistilo, že vôňa olivového oleja môže vyvolať pocit plnosti. Keď pridali účastníkom do jogurtu aromatický extrakt olivového oleja, celý deň konzumovali menej kalórií a mali lepší výsledok hladiny cukru v krvi v porovnaní s tými, ktorým bol podaný čistý jogurt bez akéhokoľvek extraktu. Taktiež mali vyššiu hladinu sérotonínu, teda hormónu, ktorý je spojený s pocitom sýtosti. To musí byť skvelou správou pre nadšencov olivového oleja, pretože olivový olej je taktiež zdravým tukom, ktorý pomáha pri odbúravaní brušného tuku.
Silné arómy nás nútia k menším sústam jedla. Predstavte si korenené jedlá a ich odvážnu chuť, ako sú napríklad čili, cibuľa alebo cesnak. Vyskúšajte si k ním privoňať alebo skúste pokropiť esenciou z čili svoje jedlo.
V štúdii sa zistilo, že ľudia s nadváhou, ktorí cítili banány alebo zelené jablká, mali menší hlad a stratili väčšiu váhu, ako tí, ktorí to neurobili. Vôňa „neutrálnych“ sladkých vôní môže obmedziť chuť do jedla.
Táto chrumkavá a osviežujúca rastlina s nádychom sladkého drievka je už dlho používaná Talianmi pri aromaterapii a funguje ako supresia chuti do jedla. Keď vás zasiahne neodolateľná chuť na sladké, jednoducho odtrhnite stonku alebo dve a vypite pohár vody.
Citrusy a zvlášť grapefruity pomáhajú chudnúť. Grapefruit je vitamínovou bombou s množstvom vitamínu C, je obľúbeným ovocím najmä u dietujúcich ľudí. No vôňa grapefruitu môže proces chudnutia ešte zintenzívniť. Japonskí vedci z univerzity v Osake testovali laboratórne zvieratá a zistili, že vône skutočne ovplyvňujú metabolizmus a dokonca vo veľkej miere. Potkany boli vystavené vôni grapefruitového oleja v 15-minútových intervaloch a tá pomohla znížiť ich chuť do jedla a následne aj ich hmotnosť. Výskumníci sa domnievajú, že to môže súvisieť aj s tým, ako vôňa interaguje s pečeňovými enzýmami.
Zdroj: rd.com
Zdroj foto: unsplash.com
Niektoré vône majú vplyv na to, čoho, a koľko si kúpite. Správna aromatizácia dokonca môže podnietiť ku kúpe prestížnejších produktov.
Vône sú jedným z najsilnejších indikátorov ročného obdobia. Každé obdobie prináša špecifické zmesi aróm, a tie sú úplne odlišné.
V jednej vedeckej štúdii raz vedci skúmali manželské páry, ktoré nemohli splodiť potomka. Zistili, že problém je v pachu ich tiel. Vzájomne sa totiž odpudzovali.
Pomocou aroma marketingu je možné pozitívne ovplyvňovať správanie vašich zákazníkov, zvýšiť produktivitu vašich zamestnancov a vytvárať kladné a dlhodobé emócie spojené s vašou značkou.