Vône sú jedným z najsilnejších indikátorov ročného obdobia. Každé obdobie prináša špecifické zmesi aróm, a tie sú úplne odlišné.
Čerstvé kvety a prebúdzajúca sa príroda na jar, grilovačky a horúce chodníky v lete, suché lístie na jeseň, sneh a ihličie v zime. Niektoré z týchto vôní nám prinášajú viac povzbudenia ako iné. Už ste niekedy zaznamenali, ako dlho chcete byť vonku počas jari a leta a ako veľmi túžite ostať pod paplónom počas zimy?
V zime nás nielen chladné teploty držia vo vnútri. Náš čuchový zmysel je v zime vonku menej stimulovaný, pretože cítime menej vôní. Podľa Pamely Dalton, odborníčky na čuch v Monell Chemical Senses Center vo Philadelphii, sa molekuly vône pohybujú počas zimy vzduchom omnoho pomalšie, čo znamená náročnejšie zachytenie vône.
V zime sme na pachy oveľa menej senzitívni, pretože sa naše čuchové receptory jemne skrývajú (uzatvárajú sa), aby sa chránili pred chladným, suchým vzduchom. Nedostatok vonkajších aróm si však môžeme kompenzovať tým, že si prinesieme vôňu zimy dovnútra. Či už by to bola vôňa horiaceho dreva v krbe, horúcej polievky či vôňa pri pečení koláčov, potrebujeme nejakým spôsobom nasýtiť zmyslové receptory, ktoré v domácom prostredí zacítia viac, než pri nízkych teplotách vonku.
Zdroj foto: unsplash.com
Nemôžeme pochybovať o tom, že ak zacítime vôňu práve dopečeného koláča, dostaneme na neho automaticky chuť.
Začnite zaznamenávať pachy okolo vás v každodennom živote. Svoje vnímanie tak prepojíte s vaším nosom a zlepšíte svoj čuchový zmysel.
Každý pozná chuť čokolády. Je sladká, krémová, lahodná... Môže pomôcť aj pri predaji? Vôňa čokolády šíriaca sa v kníhkupectve zvyšuje u zákazníkov chuť nakupovať svoje budúce obľúbené knihy.
Pomocou aroma marketingu je možné pozitívne ovplyvňovať správanie vašich zákazníkov, zvýšiť produktivitu vašich zamestnancov a vytvárať kladné a dlhodobé emócie spojené s vašou značkou.