Späť na zoznam
24. december 2016
Journal

Čuchové receptory v zime odpočívajú

Vône sú jedným z najsilnejších indikátorov ročného obdobia. Každé obdobie prináša špecifické zmesi aróm, a tie sú úplne odlišné.

Čerstvé kvety a prebúdzajúca sa príroda na jar, grilovačky a horúce chodníky v lete, suché lístie na jeseň, sneh a ihličie v zime. Niektoré z týchto vôní nám prinášajú viac povzbudenia ako iné. Už ste niekedy zaznamenali, ako dlho chcete byť vonku počas jari a leta a ako veľmi túžite ostať pod paplónom počas zimy?

Čuch v zime „hybernuje“

V zime nás nielen chladné teploty držia vo vnútri. Náš čuchový zmysel je v zime vonku menej stimulovaný, pretože cítime menej vôní. Podľa Pamely Dalton, odborníčky na čuch v Monell Chemical Senses Center vo Philadelphii, sa molekuly vône pohybujú počas zimy vzduchom omnoho pomalšie, čo znamená náročnejšie zachytenie vône.

Nakŕmenie zmyslov

V zime sme na pachy oveľa menej senzitívni, pretože sa naše čuchové receptory jemne skrývajú (uzatvárajú sa), aby sa chránili pred chladným, suchým vzduchom. Nedostatok vonkajších aróm si však môžeme kompenzovať tým, že si prinesieme vôňu zimy dovnútra. Či už by to bola vôňa horiaceho dreva v krbe, horúcej polievky či vôňa pri pečení koláčov, potrebujeme nejakým spôsobom nasýtiť zmyslové receptory, ktoré v domácom prostredí zacítia viac, než pri nízkych teplotách vonku.

Zdroj foto: unsplash.com

 


Podobný obsah


24. júl 2020
Journal

Nostalgia vôní z detstva

Pri zacítení niektorej z vôní sa dokážete preniesť späť do detstva. Je to preto, že vôňa, ktorá bola priradená k nejakej situácii či objektu v rannom detstve, má v mozgu privilegované miesto.

3. január 2020
Journal

Môžu nám arómy potravín pomôcť pri chudnutí?

Nemôžeme pochybovať o tom, že ak zacítime vôňu práve dopečeného koláča, dostaneme na neho automaticky chuť.

8. február 2018
Journal

Ako sme Maťovi a Julke dotvorili svadobný deň

Vône fascinujú ľudstvo pri rôznych príležitostiach už od nepamäti. Dokážu umocniť atmosféru a vyvolať príjemné a šťastné emócie. Svoje o tom vedia aj Martin a Julka, ktorý si povedali svoje áno a spoločnosť im robila aj naša vôňa.

Zaujali sme vás?

Pomocou aroma marketingu je možné pozitívne ovplyvňovať správanie vašich zákazníkov, zvýšiť produktivitu vašich zamestnancov a vytvárať kladné a dlhodobé emócie spojené s vašou značkou.