Späť na zoznam
27. apríl 2019
Journal

Dokáže vôňa čokolády zvýšiť predaj kníh?

Každý pozná chuť čokolády. Je sladká, krémová, lahodná... Môže pomôcť aj pri predaji? Vôňa čokolády šíriaca sa v kníhkupectve zvyšuje u zákazníkov chuť nakupovať svoje budúce obľúbené knihy.

Štúdia bola vykonaná v Belgicku, kde vedci čokoládovou vôňou prevoniavali priestory kníhkupectva. Počas desiatich dní sledovali, ako táto aróma ovplyvní správanie zákazníkov. Výsledkom štúdie bolo odhalenie, že si zákazníci s väčším záujmom prezerali viaceré knihy, a zároveň aj viac komunikovali s personálom obchodu.

Vyšší predaj až o niekoľko percent 

Okrem toho sa im podarilo zaznamenať aj to, čo najviac zaujímalo zákazníkov v prostredí, kde voniala čokoláda. Najväčší efekt spozorovali pri zákazníkoch zo sekcie jedlo/nápoje a romantická literatúra. Predaj tu narástol až o 40 %. O niečo nižší vplyv tejto vône zaznamenali pri zákazníkoch prezerajúcich si sekciu kriminálnych príbehov a histórie, kde bol nárast o 22 % vyšší.

Vôňa čokolády v obchodoch 

Hoci bola táto štúdia realizovaná v kníhkupecte, takýto efekt by sme mohli pozorovať aj v iných predajniach. Čokoláda by tak mohla výbornou arómou pre obchod so sladkosťami, či spodnou bielizňou.

 


Podobný obsah


2. apríl 2024
Journal

Prevoňajte váš biznis s difúzorom vône

Keď sa spojí čistý a nadčasový dizajn so špičkovou technológiou rozptyľovania vonných častíc do priestoru za studena, výsledkom je príjemný a intenzívny, no nie vtieravý zážitok z vône. Áno, hovoríme o našich difúzoroch vône.

6. september 2023
Journal

Precvičte si svoj čuch

Začnite zaznamenávať pachy okolo vás v každodennom živote. Svoje vnímanie tak prepojíte s vaším nosom a zlepšíte svoj čuchový zmysel.

20. december 2017
Journal

Čuchové receptory v zime odpočívajú

Vône sú jedným z najsilnejších indikátorov ročného obdobia. Každé obdobie prináša špecifické zmesi aróm, a tie sú úplne odlišné.

Zaujali sme vás?

Pomocou aroma marketingu je možné pozitívne ovplyvňovať správanie vašich zákazníkov, zvýšiť produktivitu vašich zamestnancov a vytvárať kladné a dlhodobé emócie spojené s vašou značkou.