Späť na zoznam
25. september 2020
Marketing

Tá správna vôňa pre obchod so šperkami

Každý nákup šperkov pre osobné použitie alebo darovanie je často inšpirovaný emocionálnymi vplyvmi, akými sú láska, šťastie, pýcha či oslava sviatku.

Pri kúpe šperkov zákazník dúfa, že vyjadrí svoje želané emócie darovaním osobne a zmysluplne. Kvôli emocionálnym faktorom, ktoré majú vplyv na nákup šperkov, je nevyhnutné, aby obchodníci starostlivo vyskúšali multi-senzorické vnímanie zákazníka, kam patrí okrem vizuálneho (krása a tvar šperku) aj hudba v predajni, vôňa, farby interiéru a textúry, ktoré môžu nakoniec viesť zákazníka k vyššiemu vnímaniu značky, kvality či dokonalejšiemu potešeniu (Mattila a Wirtz, 2008).

Vytváranie harmonickej atmosféry a prostredia v obchode, môže prispieť k zvýšeniu celkového objemu predaja (Laakso 2004, s. 57). Rovnako ako drahokamy a polodrahokamy majú špecifické významy, čuchové logo dokáže plniť ciele obchodníkov. Vôňa na mieru pôsobí na emocionálnu reakciu zákazníka. 

Zmyselné vône pre predajne so šperkami:

  • ruža, 
  • jazmín, 
  • konvalinka, 
  • vanilka, 
  • pižmo,
  • santalové drevo. 

Tieto vône dokážu vyvolať pocity lásky, pohodlia a dôvery - evokujúce emócie týkajúce sa túžby po snubných prsteňoch a svadobných obrúčkach. 

Vnímanie času stráveného vo voňavom obchode 

Vzhľadom na hlboké prepojenie medzi pamäťou, emóciami a vôňou, môže difúzia vhodne zvolenej vône, v obchodnom prostredí šperkov, viesť k zvýšeniu vernosti k značke a k zníženiu vnímania dĺžky času strávenom v obchode. 

“Zákazníci si mysleli, že v obchode strávili 35 minút, pričom skutočný čas bol 40 minút (prevádzka bez vône). Vnímanie spotrebiteľov sa zmenilo hneď po zavedení vône do tejto prevádzky: zákazníci si mysleli, že v obchode strávili 25 minút, pričom skutočný čas bol viac ako jedna hodina.” (Galeries Lafayette, Scent search)


Zdroj foto: unsplash.com


Podobný obsah


29. máj 2020
Marketing

Lepší marketing vďaka voňavým priestorom

Predajcovia vedia už desiatky rokov, že skúsenosť s nákupom by mala byť komplexnou skúsenosťou. Platí to aj dnes, v období neistoty a finančných problémov. Zákazníci vidia v nakupovaní únik od každodenných povinností. Obchody sú tak miestom, kde sa môžu stratiť a cítiť sa šťastní.

24. november 2017
Marketing

Čo dokáže vôňa na singles párty?

Eventy TešíMa predstavujú priestor na úrovni – sympatickí ľudia, nenútený program a možnosť spoznať svoju polovičku. Aroma marketing bol pri jednom z nich pritom, so špeciálnou vôňou vyvolávajúcou pocity lásky a vzrušenia.

25. máj 2017
Marketing

Značky hľadajú svoju identitu cez vône

Existujú isté vône ako napríklad tie, ktoré evokujú teplé sušienky, čerstvo pokosenú trávú či more, ktoré v nás vyvolávajú silné spomienky a rôzne emócie. Niekto je pri ich zacítení šťastný, niekto spokojný, niekto napríklad sentimentálny či energický.

Zaujali sme vás?

Pomocou aroma marketingu je možné pozitívne ovplyvňovať správanie vašich zákazníkov, zvýšiť produktivitu vašich zamestnancov a vytvárať kladné a dlhodobé emócie spojené s vašou značkou.